Utdrag

>> onsdag 5. november 2008

Etter enda en påvirkning har jeg bestemt meg for å legge ut et lite utdrag fra NaNoWriMo-story'en min. Det må nevnes at hele første kapittelet er ren introduksjon og beskrivelse uten at det skjer så innmari mye, så utdraget er hentet fra kapittel tre. Det er faktisk det siste avsnittet jeg har skrevet til nå.


“Dead cows walking.” Seven turned his head to see a sparrow sitting on his back. He had been so caught up with the truck and the cows that he hadn’t even noticed the bird land on him. “What do you mean ‘dead cows walking’?” Seven asked. The sparrow jumped off the calf’s back and landed on top of one of the stall’s walls. “You mean you don’t know?” it said and tilted its tiny head. Of course he didn’t know, or else he wouldn’t have asked. But the sparrow just kept looking at him, weighing his words. Seven waited for an explanation, but the sparrow just shrugged and flew off. “Hey, wait a minute! What did you mean? What is it that I don’t know?” But the only reply he got was ‘it is better you hear it from them and not from me’. Stupid sparrow.
Har nå rundet 4500 ord, så det går jo fremover. Skulle bare ønske det kunne gå litt fortere fremover.. men så var det detta studiet da, med kollokvieoppgaver og det som er.
Kanskje like greit med litt oppgaver.. skrivelysten og inspirasjonen har ikke våknet helt til live i dag, og det tok meg evig lang tid bare å skrive dette avsnittet.

4 kommentarer:

Christine 7. november 2008 kl. 00:42  

*synger* Seeeven steps awaaaaaay.

Er noe overtrøtt og skriveferdig for dagen. Har rundet 6000, hvilket faktisk ble mange ord i dag for min del også. Fornøyd!

Denne spurven virker som en tvilsom karakter, synes du burde få Seven til å trampe ham ned på et eller annet tidspunk."Oisann, fuglefjær. Jaja."

Bra fremdrift!

Malene 7. november 2008 kl. 07:41  

Oi, så bra! Nå er vi begge i nærheten av å ha så mange ord som vi burde på dette tidspunktet! Dette går rette vei!

Hehe, han skal prøve å fange en av spurvene senere. Det blir morsomt, siden han bare kan fange den med munnen. Det er nok ikke hverdagskost for en spurv å bli "spist" av en kalv ;)

Glemte å nevne at det aller første avsnittet mitt ligger ute på NaNo-sida mi :) Er ikke interessant nok til at jeg legger den ut her, men på NaNo hører den jo nesten hjemme :)

Christine 7. november 2008 kl. 16:58  

Jeg oppdaget akkurat at dag syv, altså i dag, er det meningen at vi skal ha 11.300 ord. Yikes! Jeg har akkurat rundet 7000 og avlyst tanken om å gi meg der.

*stressa*

Malene 7. november 2008 kl. 19:40  

Oh crap!
Vil ikke bli stressa! Men det begynner å nærme seg "point of no return" (begynner å synge Phantom of the Opera for seg selv). Vi kan ikke gi oss nå!

..og bare vi kommer litt lengre ut i boka så går nok både 3000 og 4000 ord i en fei :P *optimist*

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP