Bare av ren nysgjerrighet

>> torsdag 13. november 2008

Sitter her med læringsmål opp til ørene, og banner høyt over den pokkers hjertefysiologien (trodde jeg likte dette temaet, men der tok jeg feil! Var kanskje bare "lett" å lese om det..). Så kom jeg på at jeg hadde kjøpt klemetiner i dag! Og tenkte det var en passende dessert til en ellers mislykket middag - som ved et uhell ble bestående av 60% pastasaus, 30% spaghetti og 10% kjøttdeig, ikke det beste jeg har smakt...

Mens jeg spiser klemetinbåtene legger jeg merke til at jeg holder dem opp mot lyset før jeg putter dem i munnen. Hvorfor? For å sjekke om det er steiner i dem. Er det flere enn meg som har denne (u)vanen? Kom bare til å tenke på det..

Også har jeg bestandig en liten "konkurranse" om å klare å ta av skallet i én bit. Rar har jeg aldri vært!

Tilbake til læringsmålene med seg!

4 kommentarer:

Christine 13. november 2008 kl. 20:01  

Æsj, ja, steiner er vi ikke fan av. Jeg klarer aldri å lære meg hvordan det der er, er det ikke sånn at det bare er noen typer som har steiner?

Etter å ha konsultert wikipedia (no) kommer jeg nå frem til at klementiner ikke vanligvis skal ha steiner, men at det kan forekomme. Dessuten, den skall-greia di? Forbundet med overtro om at hvis du skreller den i en bit og legger skallet på hodet, får du et ønske oppfylt. Kanskje begynne med det også? *Da* vil jeg gjerne komme opp og se på!

Malene 13. november 2008 kl. 20:15  

Har også hørt at den ene typen har steiner og den andre ikke har det. Klementinene mine hadde definitivt steiner. Noen fullvokste andre små knøtt.

Får frizzle-hår av citrus, så ikke noe legging på hodet :P Men det hadde da vært utrolig kult å få noe for å klare å skrelle den i en bit!

Kristin :) 14. november 2008 kl. 10:00  

Jeg har en annen sær mandarin hang-up. Jeg synes nemlig det er kjempestas når jeg kan rive av "ryggtråden" på clementinen i en bit. Den derre hvite strimelen på baksiden av båtene liksom.

Malene 14. november 2008 kl. 21:05  

Oi, ja det er ganske stas!
Også når du deler mandarinen i to og kan dra av den klasen med tråder! :D

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP