Kø-snik!

>> fredag 7. november 2008

..og da mener jeg både "snikning" og at vedkommede er "en snik". Det er ikke den vanlige typen av sniking jeg snakker om. Den hvor man presser seg inn midt i køen, eller tilfeldigvis går et par skritt forbi personen foran deg. Nei, jeg snakker om disse "jeg skal bare ha VG, jeg, legger ti kroner på disken din, og så bare går jeg"-folka. For det første; bare fordi du skal ha én ting så har ikke du all rett til å "snike" deg forbi seks mennesker som står i kø! Jeg hadde også bare én ting (og ja, jeg visste hva den kostet), men det hadde ikke falt meg inn (og kommer heller aldri til å gjøre det) å strekke armen min mellom to personer og slippe femten kroner ned på disken.

Og hva så om du bare skal ha VG. Avisa er en vare! Den må scannes! De har et antall eksemplarer, og det hadde vel vært fint å kunne registrere hvor mange de solgte?! Jeg innser i ettertid at ekspeditøren bare kunne plukke et av femten VG'er som stod igjen, men hva om hun ikke fikk det med seg? Hva om hun så ti kroner på disken, tenkte det var litt rart, og bare slo det inn på "diverse" (aldri jobbet på Narvesen, men det finnes da vel en diverse-knapp).

Samme greia var det i grunn på jobben min i Larvik. Lang kø med masse folk som enten skulle levere film til fremkalling, kjøpe ny film, eller ha noe helt annet. Og det er en person bakerst i køen som roper ut at han/hun skal bare hente bildene sine og han/hun har lappen i hånda. Bare fordi det går fort å hente en pakke med bilder fra en skuff gir deg ikke noen faens "golden ticket"!


.. og over til en annen sak; til dere fotgjengere som så absolutt skal gå på retten deres og skremme livskiten ut av en stakkars bilist (som også ville fått skylden dersom dere ble meiet ned) - BRUK REFLEKS!

Nei, jeg har ikke kjørt på noen, men det var flere tilfeller i dag hvor jeg kunne ha gjort det.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP