Nok et sutreinnlegg... sorry..

>> fredag 28. november 2008

Er ikke noen stor fan av å skrive sutre- og klageinnlegg (eller det er litt gøy, men sikkert ikke kjempeinteressant å lese, eller?), men hva er det man har en blogg til om man ikke kan skrive om utrolig teite dager? Lover forresten (sånn før jeg i det hele tatt har begynt) at neste innlegg skal være av den positive, gla'e typen.

Dagen i dag har vært laaaang. Og jeg er sliten. Etter undersøkelsen av hest utendørs fikk jeg aldri helt varmen i meg igjen, og det at jeg attpåtil var trøtt gjorde ikke saken bedre. Så kom gjennomgangen av kollokvieoppgavene som skulle vare fra tolv til tre. Da jeg satt meg ned var jeg skikkelig gira på å få det gjennomført, og hadde et håp om at forelesern skulle begynne nederst på lista, for da ville gruppa mi vært andremann ute. Det ble riktignok random utvelgelse, og uflaks som vi hadde havnet vi nest sist. Da det endelig var vår tur hadde jeg sittet og hørt på framføringer av ymse kvalitet i nesten tre timer, jeg var ikke lenger like gira, og vi var på vei mot overtid. Ord om behandling av pyometra (en type livmorsbetennelse) ble stotret frem (ut i fra hva jeg hørte, men man er jo sin verste fiende på sånne ting).

Overtiden førte til et enmannsmaraton ned Theresesgate, Pilestredet, Parkveien og gjennom Slottsparken. For Malene skulle på jobb! Jeg er sikker på at jeg hadde puls i 170 da jeg stod ferdig påkledd nede i garderoben, og den sank ikke med det første da jeg kom opp i avdelinga heller. Jeg har ikke lyst til å snakke stygt om jobben min. For det er et veldig hyggelig sted. Og dette er en dårlig dag, og da kan jeg komme til å skrive dumme ting. I stedet skal jeg heller skrive ting som gjør meg glad (med en litt rar vinkling kanskje), så kan dere tolke det som dere vil.

Malene blir glad når...
...kolleger rydder opp etter seg.
...man tørker vekk fiskeslo fra benken/vasken med en gang og ikke lar det størkne sånn at stengevakta må stå å skure i ti minutter for å få det vekk.
...oppvaska er tatt før stengerutinene begynner.
...folk er forsiktige når de legger inn nystekt kylling slik at det ikke spruter fett overalt.
...man tørker vekk eventuelt søla kyllingfett med en gang, før det svir seg fast.
...sluka som skal tas er tatt.
...kunder som krever oppmerksomheten din faktisk skal ha noe.
...folk generelt smiler og ikke klager.
...hun får mulighet til å gjøre de tingene som skal gjøres.
...det ikke er uferdige oppgaver igjen til stengevakta.
...det står et spesifikt navn etter oppgavene på dagsplanen og ikke "alle" slikt at det er en person som få ansvaret, og ikke kan si at han/hun trodde han/hun andre gjorde det.
...hun får hjelp.
...kolleger tenker lengre enn sin egen nesetipp.
...når hun får yte skikkelig god service, og kan se takknemmeligheten i kunden(e)s øyne.
...når ett visst notat i beskjedboka blir besvart (det har gått to uker, jeg har lov til å furte, for det kommer til å bli überkleint hvis samme kunde kommer for tredje gang og spør etter samme tingen igjen, og jeg må si at "eh, nei, de har visst ikke svart nå heller...eh..").
...hun kan få ut sinnet sitt på denne måten!

Vil bare nevne igjen at dette er Malene-har-hatt-en-krevende-dag-på-jobb-klaging.

2 kommentarer:

Christine 30. november 2008 kl. 00:05  

Nå skjønner jeg ikke..? Høres jo ut som du fokuserer på det positive, må ha vært en strålende dag:P

For øvrig, hvorfor i all verden skal liksom de kule dagfolkene gidde å bry seg om ting som fiskeslo, de kan jo bare gå hjem når klokka slår ferdig-tid. Er vel ditt ansvar å stenge eller?

*rygger unna for å unngå at Malene slår*

Malene 30. november 2008 kl. 20:50  

*truende bevegelse med ei sleiv i hånda*

Vet du tuller, men hadde de gjort ting som ville hjulpet meg med stenginga så ville jeg kunne ha gjort ekstra ting som for eksempel å vaske skapdører (som virkelig trengs..), og dermed gjort det lettere for dagvaktene ;)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP