Julestemning

>> tirsdag 23. desember 2008

I tradisjonens tro ble juletreet i dag tatt inn i stua og pyntet med lys, fargerike kuler og glitter. Julestemningen min har vært fraværende inntil nå, men i dét den første kula ble hengt på en av greinene dukket den sannelig opp ut i fra intet (og godt var det, vil jo ikke at jula bare skal komme og gå sånn uten videre). Det er med fryd jeg sitter og ser på edelgrana i enden av stua, og samtidig innser at jeg er har kvae på halsen etter å ha flyttet rundt på dette treet med en mor liggende på gulvet som dirigerer slik at juletrefoten står i sentrum på gulvduken. Nisser og snømenn har også blitt hentet ut av esker som må være minst ti år gamle, og roper "jul" mot deg fra plassene sine. Og jeg vet at om litt så er det en søt julefilm på tv, som jeg skal se på (også er det sesongavslutning på Grey's Anatomy senere i kveld, ikke at det har noe meg jul å gjøre, men jeg gleder meg likevel..).

Siste julegavene ble fikset i går. En ting er sikkert; jeg hater å være sent ute, men samtidig er det ikke så ille som man skulle tro. Spesielt når du på forhånd vet hva du skal kjøpe. Det eneste problemet som dukker opp da er å få tak i det. Forresten; Larvik - få deg Platekompaniet!! Man!

Ellers så kunne det gjerne vært litt mer snø her. Rettelse; det kunne gjerne vært snø her.. I går var det jo nesten vårtemperatur ute! Skummelt. Men jeg lever i illusjonen om at det skal dale små hvite fnugg ned fra himmelen i morgen.

Jul - jeg elsker denne høytiden.
God jul til dere alle!!

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP