Bare en dag igjen nå..!

>> onsdag 17. desember 2008

Jeg lovet meg selv at jeg skulle vente med blogginnlegg til jeg var ferdig med eksamen, men jeg måtte bare ha et avbrekk.

En dag med lesing igjen, og så er det eksamen i morgen klokka ni. Jeg er overhodet ikke klar (men nå er jo klokka bare tolv da..), men herregud hvor godt det skal være når jeg endelig er ferdig etter sju laaaange timer i eksamenslokalet. Dette blir den lengste eksamenen jeg noensinne har hatt. Vel, cellebiologi var seks timer, så jeg har da en anelse om hva jeg går til.

Akkurat nå virker det litt umulig å komme seg gjennom stabelen med notater, men jeg innser at mens jeg leser så er det bare noen småting her og der som jeg plukker ut til "dette må du pugge". Tror det kommer til å endre seg etterhvert når jeg kommer over på de temaene som jeg ikke har fått lest så mye om. Nyrefysiologi for eksempel.

Men så oppstår det et dilemma da. Jeg vil ha/trenger raskt mobiliserbart energi i form av glukose. Sjokkis, med andre ord. Men raske karbohydrater fører til en pangstart og overproduksjon av insulin (fra beta-cellene i de Langerhanske celleøyer i pankreas/bukspyttkjertelen - hihi!), slik at blodsukkeret havner på et lavere nivå enn det det var før inntaket av sjokolade. Og det er dumt.
Hmmm... nuvel, det regner ute, så det er ikke sånn at jeg faktisk gidder å gå for å kjøpe det. Selv om jeg vet at det er tilbud på sånne store sjokoladeplater på Meny Bogstadveien. Selv jeg skjønner at jeg trenger en luftetur i dag (nei, jeg er ingen hund, men luft rundt ørene er fint), men den får komme senere. Jeg har ikke tid nå... sier hun og ignorerer det faktum at hun i dette øyeblikk er på internett og ikke begravd i notater...


EDIT; Gaaaaaaal! Galgalgalgal!!!! Så sliten... sutre... orker ikke mere... blææææh... stygge, stygge eksamen. Klokka er bare ti, men jeg går og legger meg. Får heller stå opp seks ellerno i morgen og lese før eksamen... dumdumdum!

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP