Hva skjer når man ikke har sovet på 30 timer?

>> onsdag 21. april 2010

Noen gang lurt på dette? Vel, jeg er et levende bevis på hva som skjer etter en våkentilstand på 30 timer (i tillegg til å ha vært fysisk aktiv og spist særdeles lite);

Sånn rent bortsett fra at du er ubeskrivelig trøtt, er du også ekstremt sliten og kroppen prøver å si ifra at noe er galt..konstant. Du fryser, selv om det kanskje er varmt, og du fryser enda mer hvis det er kaldt ute (som i dag hvor det faktisk lavet ned snø). Kroppen føles nummen, spesielt lemmene, og fingrene lystrer ikke som før, de skjelver. Konsentrasjonen får seg en støkk også, og du får vanskeligheter med å følge med, tenke logisk, og i det hele tatt å formulere en god norsk setning.

Du er også kvalm (kan ha noe å gjøre med at jeg har levd på Gjende-kjeks og Cola en hel natt), eller uvel om du vil, og svimmel. Og egentlig en smule dag-forvirret. Siden du ikke har hatt noen avslutning på en dag, har du heller ikke hatt begynnelsen på en ny dag. Alt har bare gått i ett, og samtidig føles det ut som evigheter siden det som bare skjedde 6-7 timer tidligere. Det som skjedde for 12 timer siden føles som om det skjedde for to dager siden.

Noen lurer kanskje på hva jeg har drevet med?

Jeg har vært på lammingsvakt (nattevakt i sauefjøset på Ås Universistet), som jeg vil fortelle alt om senere. Heh, jeg har også et innlegg å komme med om selve Ås. Uansett, selv etter søvn på 10 timer føler jeg fortsatt behovet for å ligge under dyna med øynene lukket, så jeg tror jeg skal adlyde kroppen og legge meg igjen.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP