Ferskvareprat #7

>> torsdag 15. april 2010

Våren er jo kommet for fullt og folk handler ferske reker for alle penga som om det skulle være midt i juli. Bare til helga som kommer nå skal vi visstnok ha bestilt inn totalt 200 kg ferske reker. Tro meg, jeg håper jeg hørte feil, hvis ikke kommer det å bli en lang og intens jobbehelg.
Men dette med ferske reker minnet meg på en kunde jeg ekspederte forrige sommer (prisen har riktignok endret seg en smule siden den gang da)...

~*~*~*~

- Hei, hva er det for rekene dine?
: De ferske her koster nok 169 kroner per kilo.
- Oi, det var da innmari dyrt!
: Ja, det er dessverre en stiv pris, men jeg har også frosne reker og de koster bare 39 kroner kiloen. Også tar det ikke lang tid å tine dem heller hvis du skal ha dem i kveld.
- Hmm, ja, jeg skal jo ikke ha dem før i kveld uansett, så.. Men da tar jeg 6 kilo av de ferske rekene, er du snill.

Er det bare jeg som misset noe her?
Det synes å mange et vesentlig ledd hvor kunden sier at ferske reker er bedre enn frosne. Eller at det er firmaet som betaler. Eller hva som helst. SEKS kilo?! Ferske. De dyreste. Seriøst?
Jeg måtte spørre og dobbeltsjekke flere ganger for å være helt sikker på at det var de ferske rekene hun skulle ha, og det var det.
Vel vel, gøy for min del å selge reker til 1000 kroner, til tross for x antall rekestikk i hånda.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP