"Sortere varer? Klart det!"

>> torsdag 26. februar 2009

Det var dette jeg tenkte, og også sa høyt, da sjefen min gikk igjennom hva som måtte gjøres i løpet av stengevakta tidligere i kveld. En av tingene på lista var sortering av varer som ville komme i fem, seks-tida. Her var det en glitrende sjanse til å slippe unna kunder en times tid. Joda, det inkluderte stabling av varer, men hvor ille kunne egentlig det være?

Så ille som det gikk an.

Det var Asko-bur på Asko-bur. De stod på rekke og rad langs tre av veggene i kjølerommet. Fulle av varer. Fra bunn til topp. Med plastikk rundt. Varemerker som Tine, Arla, Delikat, Denja, Lofoten, First Price og Gilde (og gudene vet hva) skrek mot meg med sine flashende farger. På lappen som jeg holdt i hånda mi stod det listet opp de samme varenavnene, og hvilke som skulle sorteres hvor. Altså, dette innebar at jeg måtte løfte av hver eneste eske med mat (noen av dem grisetunge!), og sette dem i deres respektive bur (som jeg måtte hente fra lageret, én og én).

For å oppsummere så tror jeg de som pakker varene som skal til oss har en intern konkurranse som går ut på å lage den mest idiotiske oppbygningen noensinne. Jeg tror de får et ekstra poeng for hvert nye varemerke de klarer å presse inn. Hva er vitsen? Hvorfor ikke bare pakke Tine-varene sammen med den andre Tine-varene, i stedet for å spre dem på fire, fem Asko-bur? Jeez..! To timer tok det. Åh som jeg angret! Så var det å løpe opp til ferskvara igjen for å hive seg over stengerutinene.
Jeg er fortsatt sliten, og har innmari vondt i ryggen.. for Malene kan ikke løfte med sine ubrukelige/ødelagte knær, og må derfor bruke ryggen i stedet, som ikke er noe å skryte av heller...

5 kommentarer:

Christine 27. februar 2009 kl. 00:55  

Nei! Varer er jo dødsbra - en Asko-leveranse man får lov til å ta i fred og ro (i motsetning til meg, som må ta det samtidig som jeg betjener kunder, stort sett hvertfall) er jo fantastisk! Kvalitetstid på kjøla, stille og rolig, bare brus og juice så langt øyet kan se. Kanskje en liten opprydning på frys mens man først er der inne? Perfekte greier.

Malene 27. februar 2009 kl. 14:44  

Hehe, joda, glad for at jeg kunne stå i fred og ro der nede. Jeg hadde nok ikke klaget like mye hvis dette hadde vært på en lørdag, men når jeg i tillegg måtte være superrask (og dermed ikke tenke så mye på løfteteknikken) for å komme tidsnok i gang med stengingen (noe jeg ikke gjorde) så ble det bare pes og stress.

Det var kaldt nok på kjøla, så frys var uaktuelt! :P

Det var vel i grunn hele sorteringsprinsippet som var teit. Spesielt når det virker som om dette kunne vært løst fra leverandørens side..

Christine 27. februar 2009 kl. 19:37  

Ah, vel, leverandører er ofte teite sånn sett. Men skulle ikke du bare jobbe til seks? For da er jo ikke stengingen ditt stress;)

Anonym 27. februar 2009 kl. 21:04  

Vurdert å bytte jobb?

Malene 1. mars 2009 kl. 21:02  

Christine: Nei, det var en "full" fire til åtte-vakt.. Tror du blander inn sykkeltimen som ville ha begynt kvart over seks ;)

Helga: Opptil flere ganger, men det er ikke sånn at jeg gidder å bytte den ut med en kassejobb på Nille. Skal jeg bytte jobb er det for en dyreklinikkjobb eller en jobb i en dyrebutikk. Dessuten er folka jeg jobber med så innmari hyggelige, pluss at jeg som regel får det som jeg vil med fridager og ferier :) Det gjør det litt vanskelig å gå intensivt inn for leting etter ny jobb...

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP