MGP - Alexander Rybak

>> søndag 8. februar 2009

Har aldri vært noen fan av Melodi Grand Prix, men da jeg først kom over NRK i går kveld og så hva som var på fære, så kunne jeg like godt få det med meg. Den store snakken på pauserommet på jobben tidligere samme dag gjaldt storfavoritten Alexander Rybak og hans sang "Fairytale". "Han fikk til og med terningkast 6 i Dagbladet!" utbrøt flere av dem, og alle sa seg enige i at han fortjente å vinne hele sulamitten - mens jeg kikket forundret rundt meg og lurte på hva som var så innmari spesielt med han? Så det var noe av grunnen til at jeg satt meg ned foran TV'en. Jeg kom inn på slutten av programmet, men så viste det seg jo at han kom videre til neste runde (ellerno, følger som sagt ikke med) og han skulle synge sangen en gang til sånn avslutningsvis.

Jeg liker felespillet kjempegodt.

Og det er vel egentlig det eneste positive jeg kan si om sangen. Om det var fordi han hadde gått videre (og var glad og oppspilt) eller ikke, så var det ikke særlig rent sånn sangmessig (utifra min vurdering, som kan tas med en klype salt, men allikevel, jeg hører når noe er surt..). Det hørtes fryktelig anstrengt ut, og versene var horrible. Jeg mener, man skal ha en rimelig spesiell stemme for å klare å fenge på disse versene... Refrenget er greit nok, antar jeg, selv om jeg konstant sitter og venter på at stemmen hans skal sprekke.



Det er nok noen filtre inn i bildet her, så det gir jo ikke en ekte opplevelse av hva man så på TV. Men så er jo dette en live-konkurranse. Hør og bedøm selv.
Jeg liker den kanskje litt bedre for hver gang jeg hører den, men at den kommer til å håve inn seieren i Eurovision tviler jeg på. Jaja...

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP