Bildeutfordring!

>> torsdag 5. februar 2009

Christine utfordret meg - tusen takk skarru ha.. :P
Greia er som følger:

  1. Gå til Mine Bilder/mapper (Mac-brukere, you know what to do)
  2. Velg den 6. mappen
  3. Finn det 6. bildet
  4. Sett bildet på bloggen og skriv litt om det
  5. Inviter 6 nye og gi dem beskjed om utfordringen!
  6. Du har utført utfordringen
Jeg trodde det ville bli et problem å få til denne utfordringen, da det viser seg at jeg har så mange forskjellige typer bilder at jeg må ha en egen mappe som heter "virkelige bilder" - som da ligger på bunnen av lista. Og det er jo her de skikkelige bildene mine ligger! Men så legger jeg plutselig merke til at mappen "Gårdspraksis" ligger i Bilder og ikke i "virkelige bilder" (jeg har tydeligvis glemt å legge den over), og se der (!) den mappa er mappe nummer 6! Nestemann på lista var "iChat icons", og det hadde kanskje ikke vært like interessant. Så hurra for glemsomhet!

Vel, ja, bildet er en av de første jeg tok da jeg var "dum" nok til å ta med meg kameraet mitt inn i et fjøs (vi snakker fluer, skitt overalt, dyr som vil sleike på linsa, you name it) under min tid som fjøsjente i fjor sommer. Han karen her var en av seks kalver som jeg knyttet meg veldig til. Han var kun et par dager gammel da jeg begynte i fjøset, og fra første stund kalte jeg han "Bajas". Kalven var spinnvill! Han var veldig glad i å sikte etter kneskåler da han sparket ut med bakbeina under forflytningen fra enkeltbinge til fellesbinge, han var ekstremt glad i surmelk, og i å stange ned stakkars fjøsjenter fordi han trodde det ville gi han melk (ja, du kan jo gjette hvor han stanget...glad jeg ikke er mann..). Det ble veldig mye lekeslossing med den karen her, og man kunne nesten se det rampete uttrykket hans hver gang jeg dyttet han vekk med all min styrke (og kun klarte å flytte han et par centimeter - rått parti!).

Sukk, jeg kunne ha snakket om gårdspraksisen i en evighet! Men det får jeg spare til et annet blogginnlegg - jeg har jo også flere bilder å vise! Dette ga mersmak!

Men ja, så var det å sende denne greia videre. Hmph, Christine brukte opp alle alternativene mine... Så dere som ikke har gjort det ennå (alle unntatt Kristin, vil det være); ta dette som en ekstra oppfordring!

1 kommentarer:

Anonym 6. februar 2009 kl. 19:05  

Artig bilde :)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP