Lokalt strømbrudd...igjen?!

>> søndag 22. februar 2009

Dette blir vel det tredje blogginnlegget om lokalt strømbrudd (aka i bare min leilighet), og det er ikke noe å feire!
Av diverse grunner våknet jeg ganske mange timer før mobilen skulle ringe (det var fortsatt halvmørkt ute), og kikket vagt bort på stereoanlegget mitt hvor det vanligvis lyser et klokkeslett. Mørkt. Hva faen? Hadde stereodisplayet røket nå da? Så strakk jeg meg etter bryteren til lampa mi. Fortsatt mørkt. Gikk pæra i samme slengen? Den var jo nettopp ny! Jeg kavet meg ut av senga og gikk bort til kjøleskapet for å sjekke det. Også mørkt. Ikke fortell meg at strømmen har gått igjen?! På en søndag, igjen?! Jeg hadde lyst til å bare sette meg ned og hyle i fortvilelse. Drittleilighet! Hva nå?

Pysjbukse ble byttet ut med joggebukse og jeg stakk alt det bustete håret mitt inn under en hatt, før jeg tuslet barbeint ut i gangen hvor sikringsskapet befant seg. Joda, bryteren var nede. Jeg var skeptisk til å sette den på igjen. Sistgang tok det 10 sekunder fra strømmen kom på til den gikk igjen med et lite popp i stikkontakten (ekkel lyd) - og jeg skvatt like herlig hver gang. Men før eller siden så måtte jeg jo prøve den. Okaj, bryter opp, inn i leiligheten, på med lyset. Joda, strøm igjen, men for hvor lenge?

Det er nå 30 minutter siden jeg vippet opp bryteren, og strømmen har fortsatt ikke gått. Nå er det kun stereoanlegget (i form av lysing i display, ikke musikk), modemet og kjøleskapet som er i bruk (TV og to lamper står avslåtte), men det stoppet ikke strømmen fra å gå sist gang.

Så da er det vel ikke annet å gjøre enn å vente og se. I mellomtiden venter jeg på at klokka kan bli mye nok til at jeg kan sende leilighetseieren en melding. Og teorien om at noen har slått av strømmen min med vilje i løpet av natta kjøper jeg bare ikke..

Oppdatert 23:10
Fortsatt strøm, og godt er det! Men jeg er skeptisk.. i og med at strømmen bare bestemte seg for å gå i natt. Da kan det jo liksom skje igjen, når som helst. Endte opp med å ikke sende melding til eieren, da det så ut som om strømmen kom til å holde. Krysser fingrene for at det fortsetter, men har tent noen stearinlys i tilfelle det plutselig blir helt svart.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP