NSB-hat!

>> søndag 15. februar 2009

Jeg er nok ikke alene når jeg sier at jeg hater NSB. I hvertfall i dag.
Greit, jeg vet det er snøfall og alt det der, men det gjør meg ikke noe mindre irritert. Det begynte jo selvfølgelig på fredag (den 13. ja..) da jeg skulle ta 15:45-toget til Sandefjord. I håp om å faktisk få sitteplass, bestemte jeg meg for å dra ned til Oslo S og hoppe på toget der. Greit, planen funket, til tross for at jeg holdt på å drukne i folk på stasjonen som verken visste opp eller ned, og som kikket på billettautomatene som om de skulle være noe aliens hadde konstruert.

Toget gikk til Nationaltheatret, og etter det var det bare nedoverbakke. Vi fikk beskjed om at det var feil på sporveksleren på Skøyen stasjon. Jaja. Litt forsinkelse gjorde vel ingenting. Jeg hadde jo ikke akkurat dårlig tid.

40 minutter brukte vi på å komme oss ut av Oslo. Her var det køkjøring - med tog.
Og på grunn av at vi da var ute av togruten vår ble vi nedprioritert og måtte vente på vår tur ved nesten hver eneste stasjon. Det hele endte med en times forsinkelse.

Så var det i dag da! Vi kom så langt som til Tønsberg før toget stod bom stille. Tekniske problemer med togsettet. Okaj. Lyset gikk av, lyset kom på, lyset gikk av, og mannen på høytaleren sa at de prøver å finne ut av feilen. Lyset gikk på. Problem fikset? Neida! De fant ikke ut hva som var feil. Hva nå? Jo, vi måtte vente på et annet tog sånn at vi kunne stjele det ene togsettet der.

Ventet....ventet...og ventet.
Yay, tog i møte!
Forflyttet oss over til nabosporet og inn på bakre ende av toget (fikk heldigvis sitteplass, selv om det var feil vei). Ventet litt til... i hele 40 minutter (hmm, déjà vu...), og igjen var jeg på et tog som hadde havnet utenfor rutetiden sin, som igjen ble nedprioritert til fordel for de togene som faktisk var i rute, og som igjen ble en hel time forsinket!

Så; to togturer á 3 timer, i stedet for 2, i løpet av tre dager = sinna.
Nestegang blir det buss! Den er i allefall ikke avhengig av signaler, sporskifte og gud vet hva.. Møkk!

2 kommentarer:

Christine 16. februar 2009 kl. 22:54  

Hehe, sett deg ned og se en av disse trivelige NSB-reklamene og sammenlign med virkeligheten. Det er artig, men pass på blodtrykket!

Anonym 18. februar 2009 kl. 21:36  

Vi kan jo hate nåværende og de tidligere regjeringene også, for bare å bevilge penger til "de dårlige veiene" i Norge, istedenfor å sørge for at jernbanenetter er i orden og fungerer som det skal.

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP