Nidars "Plommen i egget"

>> tirsdag 2. mars 2010

Ja, jeg vet jeg lovte at jeg ikke skulle skrive om noe annet enn det jeg har på lista mi før den er fullført, men jeg kunne ikke dy meg. What are you gonna do about it? :P

Med OnePiece'n min fulgte det med en liten pose med Nidars nye produkt kalt "Plommen i egget". Jeg må jo innrømme at de lignet mistenkelig mye på Freias "Påskeegg". På Nidars produkt står det at denne nye kaloribomben er sjokoladeegg med herlig digg melkefyll. Igjen, hører jeg "Påskeegg"? En skulle tro at det var ett og samme produkt.


Der tok jeg grundig feil.

Noe mer motbydelig er det lenge siden jeg har smakt! Jeg er en ihuga fan av "Påskeegg" og sitter i skrivende stund med en halvfull kartong på bordet foran meg (og må motstå fristelsen å hive i meg resten på en gang), og da blir vel konklusjonen at "Plommen i egget" er langt fra en kopi.

Sjokoladen er den samme, men det såkalte digge melkefyllet minner meg mest om halvbløt hvit sjokolade. Jeg hater hvit sjokolade. Ugh. I forhold til Freias produkt var denne hvite massen altfor fast og lite porøs og jeg måtte bare ta en stor bit og prøve å svelge den hel, for å tygge på den ga meg brekningsreflekser. Hele egget i seg selv var kvalmende; og da hadde jeg bare spist halve. Så nei takk for min del.

Det er mulig det finnes plommen-fans der ute, og til dere sier jeg: dere får ingen konkurranse fra meg i matbutikkene. They're all yours!

2 kommentarer:

Helga 3. mars 2010 kl. 08:21  

Den ble sikkert ikke noe bedre av at du "forventet" deg å spise påskeegg - da må jo dette ha smakt veldig rart! Mitt dilemma er: skal jeg vente til påske med å kjøpe påskeegg slik man burde, men med fare for at alle andre har kjøpt butikkene tomme?

Malene 3. mars 2010 kl. 21:44  

Nei, det gjorde nok ikke det, men det var noe med Nidars beskrivelse som bare hylte Påskeegg. Men jeg tror ikke jeg ville likt dem uansett siden en stor klatt med hvit sjokolade ikke står høyest på lista mi ;)

Jeg skjønner problemstillinga di for jeg er sånn når det gjelder jul; julegodteri skal kjøpes og spises i desember, ikke september. Men når det kommer til påskeegg så er de så innmari gode at jeg må bare løpe og kjøpe så fort de kommer i butikken!

Hvis du begynner å kjøpe dem nå så kan du jo kose deg lengre med dem! I stedet for å bare ha dem i en uke ;)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP