Rock? Emo? Punk? Ingen skillelinjer?

>> onsdag 20. januar 2010

De siste gangene jeg har fått klippet håret mitt, eller den siste gangen, ble jeg ikke helt fornøyd. Inni hodet mitt vet jeg nøyaktig hvordan jeg vil ha det. Problemet er å få formidlet det til frisøren. Jeg er en mester i å gjøre ting mer komplisert enn nødvendig når jeg skal forklare ting. Bare spør folka jeg har hatt på opplæring på jobben. Og hvis frisøren oppå dette har litt dårlig fantasi så er jeg.. vel.. fucked. Så, klok av skade pleier jeg å sørge for å ta med meg et bilde av ønsket frisyre (ja, jeg glemte det forrige gang..). Som regel funker det, andre ganger ikke. Her velger jeg å tro at det står på frisøren..

Uansett, jeg er i søken etter et passende bilde for neste frisørtime, som sikkert ikke er før om 5 måneder, kjenner jeg meg selv rett, men det skader ikke å være ute i god tid. Jeg er usikker på hvordan jeg fikk rotet meg inn på "rock hairstyles for girls", men det var der det begynte. Jeg fant et par bilder som attpåtil hadde "emo" i filnavnet sitt. For moro skyld byttet jeg ut "rock" med "emo" i søkelinjen; og fikk om samme bilder! Drevet av nysgerrighet byttet jeg så ut "emo" med "punk", og skulle du ha sett; samme bilder igjen!

Folka som har disse.. øh.. livstilene?.. må føle seg tråkket på. Emoer er jo veldig opptatt av at de er emoer (tror jeg, jeg aner ikke, don't shoot me), og de hadde vel blitt misfornøyde om noen hadde sagt noe annet, som for eksempel å kalle dem pønkere.

Hmm.. jeg innser at jeg nettopp skrev meg inn i en grøt av et innlegg, og jeg har glemt hvor dette skulle lede hen. Mener å huske at jeg hadde et veldig viktig poeng her, men det har da altså forduftet. Før noen begynner å danne seg et feilaktig bilde av mine frisyreønsker (kanskje har dere allerede gjort det, og ser for dere meg med enten sjokkrosa hanekam eller tuppert svart hår), så velger jeg å legge ut de to bildene jeg fant:



Jeg husker ikke nøyaktig hvor jeg fant disse bildene, så jeg valgte å "sensurere" dem, men hvis de kommer hylene med copyright-anklager skal jeg ta og fjerne dem helt..

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP