Nok en gang.. pluss en idé!

>> mandag 18. januar 2010

Herregud, jeg er lys våken! Og nei, det er ikke noe å juble over. Jeg vil sove. Jeg er sliten og trøtt, men jeg får ikke sove. Grrraaagh!

Men jeg har fått en idé. Du må gjerne kalle meg en hermegås, for det er vel nettopp det jeg kommer til å være, men jeg er blitt inspirert av 4 x bærepose and bop to the beat (en blogg om hvordan livet i en dagligvare er sett fra de ansattes synsvinkel) og alle innleggene som ikke bare er morsomme, men som jeg også kjenner meg veldig godt igjen i.

Tidligere har jeg vel snakket om at jeg ville "publisere" denne lista jeg har laget over hvor idiotiske noen kunder kan være, og dette har gitt meg et spark i riktig retning. Med fare for å høres ut som en av disse "toppbloggerne" i landet med deres "ukens *insert random stupid thing*" så vil jeg prøve å lage et ukentlig innlegg kalt "Ferskvareprat" hvor jeg trekker fram historier fra jobben.
Hvilken dag det blir aner jeg ikke ennå.. Kanskje onsdag? Eller torsdag? Behøver det i det hele tatt å være en fast dag..?

Kanskje sender jeg også inn en av de lengre historiene til 4 x bærepose(...) som et gjesteinnlegg. Ville vært festlig :) Vi får se!

Her kan dere jo få en liten smakebit;
- Hei, jeg vil lage noe MORSOMT av reinsdyrkjøtt! Hva gjør jeg da?
Du kan jo bare tenke deg hvordan hun så ut..

Og, en av mine personlige favoritter;
- Har dere blurghurh?
: ..hæh?
- Blurghurh, har dere blurghurh?
Hva faen er det han sier?! 
: Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener.
- BLURGHURH!
Det hjelper ikke å si det høyere!
: ....eh....
Oppgitt begynner kunden å lete selv i kjøttdisken. Det ser ut til at han fant det han letet etter, og jeg kaster et diskré blikk over skuldra hans (jeg må jo ærlig innrømme at jeg er temmelig nysgjerrig på hva han er ute etter).
Burger. Han skulle ha hamburger.

Stay tuned for flere historier!

7 kommentarer:

Mari 19. januar 2010 kl. 14:06  

psssst! jeg tviler på at idéen faller i god jord hos sjefen. Dobbeltsjekk at det ikke kan spores opp hvilken butikk du jobber i...

Malene 19. januar 2010 kl. 15:45  

Takk for advarselen :)

Jeg tror faktisk ikke det er mulig å finne ut av hvilken butikk jeg jobber i. Såvidt jeg vet har jeg aldri nevnt det her på bloggen, verken butikkjede eller butikknavn. Jo, nå fant jeg ett innlegg, men der endret jeg nå butikknavnet til "jobben".
Hele navnet mitt står heller ikke her (mange personer som heter Malene Larsen), og dessuten er det nok ikke noen offisiell internettside med liste over ansatte i de mange butikkene her i landet.

Det kommer nok ikke mange innleggene heller er jeg redd, siden det for det meste er sitater jeg har. Eldgamle sitater sådan, fra det første året.

Også tror jeg ikke bloggen min har -så- mange lesere heller ;)

Malene 19. januar 2010 kl. 15:49  

Sjefen har forsåvidt lest store deler av lista da jeg tok den med på jobb en gang for å dele alle de vittige tingene jeg har opplevd med medarbeiderne mine, og alle sammen fikk seg en god latter og syntes den var festlig :)

Mari 21. januar 2010 kl. 01:09  

Så organisert du er! Jeg ser fram til inleggene - har jo enkelte erfaringer med kundebehandling selv ;)

Malene 21. januar 2010 kl. 12:53  

Javisst! Jeg har jo et flere datasiders langt word-dokument med diverse ting som kunder har sagt og gjort!
Til og med en som angikk deg ;) Vet ikke om du husker den, men det var visst en kunde som tok på kyllingen da den stod i den selvbetjente delen under stengevaskingen og så kjeftet på deg og ga deg skylden for at han hadde tatt på den :P

Christine 25. januar 2010 kl. 23:53  

Etter å ha søkt litt rundt med navnet ditt og butikknavn og diverse, så kan jeg ikke finne det noe sted. Det er derimot mange andre som heter Malene Larsen som legger ut personlig informasjon om seg selv;)

Malene 26. januar 2010 kl. 18:04  

Hehehe, I know! En gang i tida googlet jeg meg selv, og da kom det visst opp litt av hvert fra mine navnsøstre :P

Jeg holdt faktisk på å gjøre en blemme; den gamle bloggen min, som det er linket til via profilen min her på Blogspot, der var butikknavnet nevnt opptil flere ganger! Dette fant jeg ut samtidig som smaksprøveinnlegget mitt på "4 x bærepose..." ble lagt ut. Skal si det var noen som var raske med å få fjernet navnet og byttet det ut med "jobben" ;)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP