Kollaps

>> søndag 24. januar 2010

Dette er hva som skjer etter at du har hatt en ti-timers vakt på jobben og har måttet stå opp halv seks på morgenen etter bare fire og en halv times søvn; man sovner på sofaen etter at man har kommet seg vel hjem. Det som kanskje ikke var forventet var at jeg sovnet i full belysning, med tv'en på, maten halvveis i munnen (greit, den var fortsatt på tallerkenen) og i en stilling som var ganske ubehagelig når jeg nå har våknet seks og en halv time senere; halv to på natta. Jepp.

Jeg tar det som et tegn på at jeg var (og fortsatt er, merkelig nok) rimelig utkjørt, og at jeg "trengte det". Bare synd at jeg ikke fikk spist og nå er ordentlig sulten. Så det står mellom å lage seg mat (halv to på natta) eller å bare legge seg igjen. Vil jeg forresten få sove? Man, snakk om å virkelig snu døgnet!

Hvis det er noe positivt i dette så kommer jeg sikkert til å våkne kjempetidlig i morgen av naturlige årsaker og være helt uthvilt, og da være trøtt nok til å legge meg igjen tidlig på kvelden, og dermed ikke være ødelagt når jeg må stå opp klokka syv mandag morgen. Jeg har troen.

Jeg tror det blir til at jeg gjør et forsøk på å sovne igjen. Denne gangen med lyset og tv'en av. Burde hjelpe litt på selve søvnen også tenker jeg. I det minste vil det redusere mengden rare drømmer, for i de siste timene har jeg ikke bare vært på oppdagelsesreise i Amazonas sammen med Mario og Luigi, men også blitt spist opp av et gigantisk kamskjell. Utrolig hvordan hjernen fungerer..

Så da sier jeg natta... øh... igjen.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP