Skrivekløe

>> fredag 13. november 2009

Det er et ganske godt beskrivende ord for NaNoWriMo 2009. Skrivekløe. I går kveld/natt ble det hele 6000 ord "på papiret", og jeg er på svimlende 28k! Det er så langt foran skjema at jeg ikke lenger sjekker hva ordkravet er fra dag til dag. Det betyr liksom ikke så mye lenger. Var det kanskje litt arrogant? Jeg skal ikke si at NaNo er lett - for det er det overhodet ikke!

50.000 ord.
Én måned.
Det er jo sjukt.

Og i fjor fikk jeg merke det både fysisk og psykisk og var klar til å kaste hele sulamitten ut av vinduet da kalenderen endelig sa 1. desember - det er over, tenkte jeg. Endelig.
I år, og jeg har sagt det før, er det bare gøy. Men gårsdagens skrivekløe tok på. Jeg er ødelagt i dag. Hode, øyne, skuldre, håndledd og spesielt metacarpalknoklene (sa noen carpal tunnel syndrome?), og nakke - mørbanket. Søvn? Litt lite med det også.

Så i dag er det slappe-av-dag. Kanskje det blir noen hundre ord før jeg legger meg, men det blir det eneste. Hah, jeg kan jo slappe av for jeg ligger jo laaangt foran!

2 kommentarer:

Christine 14. november 2009 kl. 12:39  

Men vi skriver jo for å fullføre historien vår! Ligger du fremdeles langt foran da? Jeg føler jeg henger etter... Men det er mulig det er for negativt.

Malene 14. november 2009 kl. 19:09  

Jeg ligger vel kanskje etter i den forstand at jeg ikke klarer å holde forspranget mitt vedlike, men selv om jeg ikke skriver en dørva skit i helgen så er jeg fortsatt foran.

Og selvfølgelig skriver vi for å fullføre :) Jeg mente mest dette med å "vinne" - å få en ordentlig avslutning kan jo bli litt krevende.

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP