NaNoWriMo2009 - hva gjorde jeg egentlig feil i fjor?

>> onsdag 4. november 2009

Jeg må innrømme at jeg var en smule skeptisk til å begi meg ut på dette hysteriet igjen etter fjorårets ordmaraton. I 2008 var det ikke en dag hvor jeg ikke lå etter skjema - det er mulig jeg hadde en 2-3 dager siste uka hvor jeg faktisk var ajour når jeg tenker meg om, men det var likevel et pes fra ende til annen, og jeg følte meg sterkt traumatisert (og kurert).
Men i år? I år er jeg zen.

I dag er det dag 4 av NaNoWriMo og jeg skal i løpet av kvelden ha fått ned totalt 6667 ord. Så langt i storyen min (jeg kommer tilbake til hva den handler om når jeg finner ut av det selv) har jeg 5125 ord - hah, det er 125 ord foran skjema det! Og det går jo som en drøm! Så lenge man klarer å få ned de 1667 ordene hver dag så er det ikke like krise å måtte sette seg ned en time eller to dag etter dag. Det blir verre når disse 1667 ordene tredobles og firedobles (slik som i fjor). 4500 ord i løpet av en dag er ikke hyggelig. Så jeg er fast bestemt for å ikke skeie ut på samme måte som forrige året.

Det er mulig det hjelper å skrive på norsk også. Ikke én gang har jeg hatt behov for å slå opp i en eller annen form for ordbok eller søke opp fjerne engelske gloser på internett. Jeg kan jo norsk! Skriver jo til og med litt dialekt (min egen..) med en god del a-endinger, så teksten blir for meg mer levende og muntlig, og da er det ikke så mye som hindrer ordene fra å fly avgårde.

Så langt så bra!
Dette er jo nesten litt gøy!
Og pensumnoteringen har aldri vært bedre enn den er nå!
NaNoWriMo + Malene = bedre student, virker det som, og jeg klager ikke.

2 kommentarer:

Christine 4. november 2009 kl. 19:16  

Jeg kan ikke huske en eneste dag vi sluntret unna i fjor, men fy søren, jeg kan huske innmari godt alle dagene vi måtte skrive mange tusen ord for å ta igjen for unnasluntringen vår. Kanskje nøkkelen er å ikke unnasluntre? Går fint så langt hvertfall!

Malene 4. november 2009 kl. 19:20  

Det eneste jeg husker var at jeg hadde en treg start, også var det noe rundt 20k hvor jeg plutselig lå mange, mange tusen ord etter!

Jeg tror det er en god plan. Så det er nok best å følge den :)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP