Potter Treasures - del 2

>> torsdag 13. august 2009

Etter neglbitende venting dukket DHL endelig opp med de siste to pakkene mine. Nå trenger jeg ikke vente på flere pakker! Vel, fram til jeg bestemmer meg for å bestille noe mer (forhåpentligvis blir dette neste ferie, hvor jeg er sikret å være hjemme på dagtid, noe som er en stund til..).
And now, I give you..:

::Gryffindor Scarf
Det er akkurat så bra som jeg hadde håpet på! Det er kjempelangt og autentisk, mykt og varmt, og kommer til å passe perfekt til premieren i november 2010! Dette får meg nesten til å glede meg til vinteren.


::Gryffindor Tie
Sjokket var stort da jeg åpnet embalasjen og så noe lilla-aktig flashe mot meg. Jeg hadde jo lest enkelte anmeldelser som sa at slipset var lilla, men allikevel. Litt skuffende, for det går ikke an å bruke det sammen med skjerfet. Men. På WB sin side så står det at slipset er "burgundy", og da jeg googlet nevnte farge dukket den samme lilla-aktige fargen opp. Så. Jeg har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt. Bare at "burgundy" er litt mer rød i mine øyne. Nuvel. Jeg legger merke til at fargen endrer seg litt med lyset. Og den er også litt lilla-ish i de senere filmene (jeg har søkt på screenshots).
Heh, man skulle kanskje ha ønsket at man heller var større fan av noen av de andre husene - man kan liksom ikke slå feil med grønn, gul eller blå.


::Sirius Black's Wand
Den er kuuul! Sjekk bildet i større format for å se inngraveringene som "Sirius risset inn mens han satt i Azkaban". Den er en tanke tyngre enn Hermione's, og virker mer robust også. Ikke at jeg tar sjansen på å miste den i bakken. Eneste misvisende med dette produktet er at WB viste et bilde hvor Ollivanders-boksen var hvit, og som dere kan se; den er langt fra hvit. Trodde et lite øyeblikk at jeg hadde fått feil wand, men pustet lettet ut da jeg fikk åpnet boksen.


::Hermione Granger's Wand
Ja, den er mer olivengrønn enn det originalbildet gir uttrykk for, men takket være youtube-anmeldelser var jeg klar over dette. I grunn synes jeg den er penere som grønn enn lysebrun. Den er relativt tung, og ekstremt moro å holde (for ikke å snakke om å vifte med den). Dette hadde vært wand'en for meg, eller i hvertfall en lignende.
Det eneste negative med mitt eksemplar er at det er små hakk i den som ser ut som skjøter; som om den er satt sammen av fire deler. Hakket går liksom rundt hele diameteren og er ikke tykkere enn et par hårstrå, men fortsatt litt irriterende. Det får meg til å lure på om den skal falle fra hverandre hvert sekund. Still good, though.


Alt i alt; det var verdt ventetiden (og pengene, grøss..), og den stakkars bokhylla mi er nå stappet med Harry Potter-ting. Hvis det blir en wand til (har lyst på Snape sin) har jeg ikke peiling på hvor den skal plasseres. Jaja. Fram til da skal jeg sitte å beundre de nye eiendelene mine :)

2 kommentarer:

Helga 15. august 2009 kl. 00:25  

Heftig stilig! Nå vet jeg hvem jeg må blunke pent til om jeg skal på kostyme fest en dag..

Christine 21. august 2009 kl. 19:47  

Skjerfet of slipset så mer likt ut på bildene her faktisk:)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP