Fange i egen leilighet

>> onsdag 5. august 2009

Å vente på pakke i posten er en ting, men å måtte sitte inne i leiligheten sin fram til 16:00 og vente på å få motta nevnte pakke det tar kaka. Men så er det da nå sånn det er. Jeg ringte UPS tidligere i dag angående en annen pakke som ble forsøkt levert da jeg var på jobb i går, og greit, jeg var trøtt og grinete selv, men når du har som jobb å sitte og svare på henvendelser fra kunder da kan du i det minste late som om du vil hjelpe. Makan til negativt hue! Jeg skal gå med på at det sikkert er en drittjobb og at enkelte mennesker ringer og klager over hver minste lille ting. Men jeg vil jo bare gjøre det enklere for leverandøren å få gitt meg pakken min. Det skulle vise seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd.

Dette er greia; skulle fått pakke i går, fikk lapp i stedet. Venter pakke i dag, og en pakke i morgen. Gjeldende problem; jeg jobber i morgen fra 12-20, og UPS leverer på døra mi 8-16. Ingen kan si NÅR de kommer. Selvfølgelig. Ikke kan jeg heller bestemme leveringssted (f.eks. på jobb) før UPS har hatt et leveringsforsøk (noe drit med UPS-nummer..), så det blir nesten 100% sikkert en bomtur for UPS i morgen. Noe som da vil si at de vil måtte komme tilbake en annen dag - kjedelig for meg, men enda kjedeligere for dem, sant?

Pakken som skulle vært her i går skal jeg få levert på jobb i morgen, men igjen kan de ikke si om de kommer 08:05 eller 15:55. Jeg var litt for rask med å legge på. Hadde jeg tenkt litt lengre skulle jeg gitt beskjed om å få pakken på fredag i stedet, for da jobber jeg jo 8-16 selv. Så, i morgen må jeg da være nede på jobben tre timer før jeg egentlig skal begynne i tilfelle UPS kommer dit før tolv. Møkk. Men jeg vil ha pakken min, så da er det ikke annet å gjøre. Får bare ta med meg en bok ellerno.

Men tilbake til "fange i egen leilighet". Nå sitter jeg da her og venter på at det skal ringe på. Heldigvis gir det meg en mulighet til å få gjort litt pensum. Men jeg kan ikke forlate leiligheten. Tør såvidt å sette meg til på do.. Skulle ha handlet litt mat også, men neida. No can do.
Jeg har klistret opp en lapp nede på ringeklokka for å forklare at man må søke fram nummeret og ikke taste det manuelt. Håper ingen tar ned lappen. Tanken på det får meg til ønske jeg kunne sitte ute nede, men det ser ut til det skal begynne å regne. Jeg har også lyst til å løpe ned hvert femte minutt i tilfelle UPS-dude ikke skjønte lappen og bare la igjen sin egen gule lapp. Engstelig? Aldri.

Edit:
Det viste seg til slutt, etter mange mange timers venting, at det ikke skulle komme noen pakke denne dagen. Gjett hvem som var sint da.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP