Habla español..?

>> lørdag 13. juni 2009

Gudene vet hvor ofte jeg har hørt den frasen på jobb i dag. Hva skjer i Oslo i dag, som har ført til at ørtenhundreogførti spanjoler har tatt turen innom jobben? Ørtenhundreogførti spanjoler som ikke kan et kvekk engelsk! Det blir slitsomt i lengden når man skal drive et 20 minutters langt mimespill med eldre damer som skvakler i vei på et språk jeg kun kan telle til syv på (også kan jeg si "takk", og "venn", men ikke noe mer enn det..) - skjønt, eldre, franske kvinner er verre..de prøver ikke en gang, bare snakker i vei med fransken sin og ser på deg som om du er idiot.

Dagens gullkorn ble mimingen av elg da en eldre herremann skulle ha spekepølse av elg. Vi snakker elgelyder og hender på hodet som skulle forestille horn.
Og takk til samtlige andre kunder som i forbifarten kunne fungere som tolk hvor jeg stod fast. Utrolig mange kunder som kunne spansk må jeg si. Synd jeg ikke kunne putte på et halsbånd og binde dem fast til ferskvaredisken, slik at de kunne være tilgjengelige når neste gruppe med spanjoler kom inn.

1 kommentarer:

Kristine 21. juni 2009 kl. 22:17  

Hahaha! Du har då i alle fall underhaldning på jobben :)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP