Julekorttegning

>> mandag 7. desember 2009

For tredje året på rad har jeg blitt spurt om å lage en tegning som skal være på julekortene moren min sender rundt til familie og bekjente, og etter å ha sagt "jada, skal gjøre det snart" i over en måned, skjønte jeg at det var på tide å få fingern ut. Jeg hadde planer om å få satt meg ned med tegneblokk (med fantastisk papir!), blyanter (etter at jeg fant dem nederst, innerst i en skuff), tusjpenn og farger i løpet av dagen, men timene flyr fort unna når man tilbringer dem i Nippon. Nippon er landet hvor handlingen i Okami foregår - hektet, på nytt! Ikke bra for eksamenslesingen..

Uansett!
Det ble til at jeg satte meg ned med tegningen ganske sent, og det hjalp ikke at jeg ble distrahert av både TV og internett samtidig. Også var det inspirasjonen da.. Jeg kan ikke bare tegne for å tegne. Det blir sjelden noe bra resultat av det. Jeg må være inspirert, ha lyst til å tegne!

Heldigvis kommer moren min opp med tegneideer av seg selv så jeg slipper å fundere over "hva motivet blir dette året". Første året var det glad nisseunge/-ungdom på kjelke. I fjor var det en tradisjonell fjøsnisse med nikkers (nickers?) og posesekk. Og i år...? Trommevirvel, takk!

Glad nisse på en glad gris som har glimt i øyet.

Jaha?

Men jeg ble da ferdig, til slutt, og her er resultatet;


Haha, jeg synes ikke den ble så verst faktisk. Helt enkel og grei. Klauver var ikke det jeg var best på og jeg tegnet feil første gangen (med tusj, idiot-Malene), så jeg måtte farge de sorte for å rette opp feilen ;)
En tradisjonell nisse med langt hvitt skjegg ble det ikke, men det er da en nisse..

Hahahah, flott, jeg ser nå at jeg ubevisst har gjort skoen til en tresko! Den skulle jo farges sort! Ikke brun! Jaja, de går sikkert med tresko også..

2 kommentarer:

Anonym 7. desember 2009 kl. 07:58  

Den der passer jo perfekt nå i disse svineinfluensatider :)

Malene 8. desember 2009 kl. 17:45  

Hehe, ja, det gjør det faktisk!
Tenkte jeg ikke på ;)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP