Hvordan er det mulig?!

>> torsdag 29. januar 2009

I går var dagen for å føle seg flink. Jeg stod riktignok opp en tanke for sent, men jeg var da på plass på Blindern halv elleve. Lesedagen gikk fort, litt for fort, men jeg fikk gjort en del og var fornøyd. Så bar det avgårde ned til Centrum Athletica med Christine for vår ukentlige Street Jazz-dansetime. Det gikk bedre enn forrige gang, og timen raste unna. Flinke var vi! Vel hjemme var det dusjing, tomatsuppe, "Grey's Anatomy" og "Breaking Dawn" som stod for tur.

Da klokka var elleve bestemte jeg meg for første gang å legge meg til å sove. Hvis det gikk som planlagt ville jeg ikke være så trøtt morgenen etter (som er nå). Halvveis inn i soveland kom jeg på at jeg ikke hadde skrevet ut forelesningsnotatene eller kikket på hvilket auditorium vi skulle være i. Nuvel, det kan jeg gjøre i morgen, tenkte jeg, og satt mobilen til å ringe litt tidligere.

Etter en dårlig natts søvn, og en idiot av en nabo som satt på musikk halv sju, var jeg selvfølgelig drittrøtt da klokka ringte åtte. Men jeg kom meg opp, og satt i gang med printingen. Forelesningsnotater ble spyttet ut, stiftet sammen, fikk huller og ble satt i permen. Så var det å sjekke hvor vi skulle være da. Og det var da haka traff gulvet. På timeplanen står det:

09:15 - 10:00 Selvstudium
10:15 - 11:00 Infeksjonsimmunologi II
Jeg kunne altså ha sovet en time lengre, hadde jeg bare kikket på planen i går. En hel time lengre! Og det verste er jo at jeg på tirsdag jublet høyt over å begynne en time senere på torsdag. Sukk. Jeg kan jo bruke den ekstra timen til å skrive læringsmålsnotater, men jeg har mest lyst til å sitte i apati og banne høyt inni meg.

God morgen, alle sammen.

4 kommentarer:

Anonym 29. januar 2009 kl. 11:29  

Du kan jo trøste deg med at du sannsynligvis hadde våknet av nabomusikkbråket altfor tidlig uansett? :P

Malene 29. januar 2009 kl. 13:41  

Hehe, ja, og at byggearbeidere satt i gang med å borre i betongvegger litt over ni. Jeg hadde nok blitt mer irritert da, siden det er umulig å høre sine egne tanker når de først setter i gang ;)

Anonym 1. februar 2009 kl. 20:29  

Og dessuten er det skjønt å ha noe å klage over ;)

Malene 1. februar 2009 kl. 22:38  

Jepp! Det er veldig deilig å klage litt i blant ;)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP