Hentelapp...

>> søndag 25. januar 2009

Den siste uken (eller de siste 12 dagene) har jeg følt et intenst hat mot play.com - det er det nok flere som har. Jula er over og de kan ikke lenger skylde på at de har altfor mye å gjøre. Det funker ikke. Though, i mitt tilfelle så var de jo ganske raske med å ta bestillinga mi på "Breaking Dawn" og sende den bare et par dager etterpå. Så kanskje jeg heller burde hate postsystemet.
6. januar ble boka mi sendt fra UK, og det jeg liker med play.com er at varen som regel er i postkassa bare 5 dager senere! Vel, de sier at det normalt tar 14 dager (eller maks 14 dager), så man kan liksom ikke begynne å rynke på nesa og sutre høylytt over manglende pakke før det har gått 14 dager. Nå har det da gått flere dager over, og fortsatt ingen pakke - og jeg begynner å vurdere å bare kjøpe boka hos en bokhandel, til tross for at de kun har paperback, og at jeg kommer til å ha to eksemplarer. Jeg kan seriøst ikke vente lengre! Må ha bok nå! Ikke bare for å lese den, men også for å diskutere den med Christine og ikke minst lese blogginnlegget hennes...

Men så i går, da jeg kom hjem etter en lang dag på jobb, gjett hva som lå i postkassa mi? Jo, en hentelapp. Pakken var for stor for postkassa. Flott.
Tre ting gjør dette litt irriterende;

  • Hadde jeg sjekket postkassa før jeg dro på jobb så kunne jeg ha gått innom postkontoret på veien (gitt at postmannen hadde vært hos meg før halv elleve, noe som er lite trolig... posten kommer gjerne i ett-to-tida.. men uansett, det kunne jo hende!)
  • Hadde jeg hatt en større postkasse så kunne jeg ha kost meg med boka i går kveld og i hele dag. Sukk...
  • I morgen har jeg undervisning til tre og en jobbvakt som begynner fire, så jeg rekker ikke å gå innom postkontoret. Dermed må jeg vente til tirsdag med å få boka mi! Hvorfor har ingen tenkt på døgnåpne postkontor? Eller at de i det minste er åpne til klokka ni på kvelden? Eller, ha det åpent på søndager også? Følge Bunnpris' eksempel..?
Men, hadde jeg fått boka mi i går kunne jeg ikke ha ligget rett ut med sjokkis og x antall episoder med "Grey's Anatomy" på TV-skjermen. Jeg hadde heller ikke giddet å rydde, vaske og støvsuge leiligheten i dag. Og jeg hadde nok ikke sittet med pensumbøkene åpne og skrevet notater.

Selv om jeg veldig gjerne skulle hatt "Breaking Dawn" hos meg nå (til tross for at jeg kommer til å bli skuffet), så kom det da noe godt ut av det.
Nå håper jeg bare inderlig at den hentelappen er for boka mi. Jeg har da ikke bestilt noe annet nå nylig, har jeg vel?

6 kommentarer:

Christine 26. januar 2009 kl. 00:48  

Jeg har gått i streik. I hvertfall bokstreik. Bestiller nå bøkene mine fra The Book Depository i stedet til play har fått orden i sysakene sine igjen. Møkkafolk.

Skikkelig weird at du ikke har fått boka di ennå.. Jeg venter på en som jeg må klage på til uka også. Snøft.

Malene 26. januar 2009 kl. 21:16  

Det er for teit. Play har alltid vært..vel..best? Kommer nok ikke til å bestille noe der på en stund selv.

Har en god følelse angående denne hentelappen. Det burde være "Breaking Dawn". Det kan jo ikke være noe annet.. i såfall har noen andre bestilt noe til meg.. Nei, bok, jeg står på det ;)

Anonym 27. januar 2009 kl. 11:26  

Fint å ha noe glede seg til iallfall da :) men dette postgreiene er alltid like stress. Særlig når postkontoret er i helt motsatt ende av jobb, sentrum og alt annet her i verden. "Nærmeste postkontor" in my ææs!

Malene 27. januar 2009 kl. 16:28  

Jepp, og i dag hentet jeg boka mi! Hurra! Heldigvis så er postkontoret mitt bare ti minutters gange unna :) Du får flytte inn til sentrum, hehehe, her er det jo postkontor i bøtter og spann!

Christine 28. januar 2009 kl. 00:44  

Grattis, det har jo bare tatt.. eh, en halv evighet:P Men nå har du altså endelig fått den? Skal du på Blindern i morgen forresten?

Malene 28. januar 2009 kl. 09:53  

Jepp, nå er den i trygge hender hjemme hos meg! Begynte å lese på den i går, men det ble bare tre-fire kapitler (for trøtt). Kjennes ut som om jeg må komme inn i Twilight-følelsen igjen, for jeg synes den var litt annerledes skrevet. Litt knotete kanskje, men det var nok bare jeg som hadde groggy øyne :P

Hehehe, sendte deg nettopp en melding om du skulle på Blindern i dag :) Men hvis du ser her før du oppdager meldinga, så ja, jeg skal dit :) Drar hjemmefra om et par minutter, og kommer til å sitte på biblioteket regner jeg med.

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP