Lokalt strømbrudd del 1

>> mandag 12. januar 2009

Dette innlegget blir skrevet i offline tilstand, søndag 11. januar klokka 16:50, og denne gangen er det ikke fordi jeg ikke har internett. Nei, her er det elektrisiteten som mangler. Ja, du hørte riktig; strømmangel. Tydeligvis er det noe galt med den ene stikkontakten i veggen i leiligheten min. Hvordan vet jeg det? Jo, det spraker/skurrer i den like før sikringen går. Den gjorde i hvertfall det de siste gangene jeg prøvde å vippe opp sikringen igjen – og nå tør jeg ikke å prøve lenger. Sprakelyder i elektriske anlegg er ikke noe jeg er fan av. I grunn er det litt skremmende. Spesielt når denne feilen fører til at sikringen min sier at det er best å slå seg av.

Så. Ikke kan jeg ha strømmen på. Noe som vil si null internett via modem, null TV, null Wii-spilling, null musikk, og ikke minst null belysning – jeg sitter i skrivende stund med åtte stearinlys og fem kubbelys rundt meg på bordet. Og ja, null strøm til å lage mat – knekkebrød til middag i dag visst… Heldigvis fikk jeg ladet opp mobilen før dette faenskapet brøt løs. Og jeg rakk å skrive ut morgendagens forelesningsnotater. To små irrelevante lyspunkt der…

Problemene er ikke uoverkommelige, bare ekstremt frustrerende. Siden vi er i januar så blir det jo mørkt klokka fire, og stearinlys gir ikke det beste leselyset for en som skulle være flittig og gjøre pensumrelaterte ting i dag. Jeg skulle også lage en god middag, se på Grey’s Anatomy fordi jeg har fått sesong 1-3 i posten etter lang ventetid, teste det nye Wii-spillet mitt ”Okami”, og egentlig bare ha en deilig dag. I stedet endte jeg opp med en drittdag, og den vil jo ingen ende ta!
Og selvfølgelig så får jeg ikke tak i leilighetseieren heller. Og selvfølgelig så er det søndag. Og selvfølgelig så er jo ikke jeg elektriker selv. Jeg får lyst til å si ”hvorfor skjer dette bestandig med meg?”, men det ville blitt feil. For det er jo ikke ofte slikt skjer. Det bare føles sånn akkurat nå.

Til bursdagen min så ønsker jeg meg en tryllestav som kan fikse alt mulig rart. Eller trylle fram en person som kan fikse alt mulig rart.

1 kommentarer:

Anonym 13. januar 2009 kl. 12:05  

En slik tryllestav ønsker jeg meg også. Jeg har bursdag 23.januar, så det er jo ikke så lenge til heller :)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP