Er det noen glupinger der ute?

>> onsdag 3. februar 2010

Bare se på dette lille utdraget fra pensumboka mi i næringsmiddeltoksikologi:

(...) benytter såkalt "benchmark dose lower confidence limit" (BMDL), som representerer 95% lavere konfidensgrense for "benchmark dose" (BMD), som startpunkt for farekarakteriseringen når man har dose-respons-data. De anbefaler videre at man benytter en BMDL for 10% ekstra risiko for kreft (hos dyrene), som så sammenlignes med antatt human eksponering til estimering av "Margin of exposure". 

Jeg... skjønner ikke no'! Nada.
Uansett hvordan jeg prøver å se på det (sidelengs, opp-ned..) så klarer ikke hjernen min å oppfatte hva som står der. Det kunne like gjerne vært hebraisk. Det gir ingen mening for meg!

Frustrerende? Jepp.

Hvis det er noen som kan fungere som tolk her, så kom med det!

2 kommentarer:

Mie 5. februar 2010 kl. 12:31  

Nå ble jeg plutselig veldig fornøyd med pensumboka mi, veldig forståelig ble den plutselig.
Takk :)
Håper du finner ut av det da. Krysser fingrenene for det :)

Malene 5. februar 2010 kl. 22:23  

Joda, glad for å kunne hjelpe ;)

Krysser fingrene selv her. Jeg får prøve å bryte den ned ord for ord :P

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP