Syk...

>> fredag 24. oktober 2008

Jeg hater, hater, hater å være syk. Jeg kan ikke skjønne at det var stas å være syk da man var liten. Klart, en slapp jo skolen, men det måtte da være mye bedre å være frisk og ikke ligge med feber og dyna dratt oppunder nesa. Ikke kan man se på tv på grunn av den grusomme hodepinen, ikke kan man spise eller drikke på grunn av sår hals, og når man ikke spiser eller drikker føler man seg bare enda verre og dehydrert (og så begynner leppene å sprekke og man får munnsår..). Og en må ikke glemme den vekselvise skjelvingen og hetetoktene.

Det begynte på onsdag. Våknet med sår hals. Er i grunn veldig nysgjerrig på hvordan man bare kan våkne med en sår hals! Så kom torsdag. Det var som å få et slag i trynet. Hundedisseksjonen fra 08:15-11:00 kunne dra ditt pepper'n gror, men så var det obligatorisk klinisk undersøkelse av ku fra 12:15-15:00 - noe som jeg måtte på. Verste dagen på lenge. Men vi fikk en veldig søt kalv (to måneder gammel), men luftveisinfeksjon. Så han og jeg var i samme bås - godt vi ikke kan smitte hverandre though.. Var ganske spesielt å lytte på luftrøret, og faktisk høre at her var det noe galt! Tungpustet, raspende lyd.. stakkars lille tass. Det var veldig godt å få kos da, men når han hadde fått nok la han seg bare til å sove mens vi fortsatte å undersøke han.

Anyway, torsdagen.. ubrukelig dag på skolen, og enda mer ubrukelig at jeg ikke fikk vært med på bursdagsfesten til Christine, men måtte ligge i senga og ete paracet - uten at det hjalp noe særlig på feberen.

Så var det dagen i dag da. Gjorde et tappert forsøk på å komme meg til forelesningene, og kom meg faktisk opp klokka syv, og på forelesninga kvart over åtte. Men jeg innså raskt at slaget var tapt, og måtte tusle hjem igjen klokka ti. Da sa hjernen min takk for seg og begynte å dundre løs på omkringliggende strukturer som tinninger, øyehuler, bihuler, ører, og til og med kjeven.. det gjør vondt å tygge..

Nå skal jeg ta en lang varm dusj (jeg betaler jo ikke for varmtvannet!), pakke, og ta toget "hjem te ho mor" og få litt pleie.

2 kommentarer:

Christine 27. oktober 2008 kl. 18:21  

Grunnen til at det ikke er fint å være syk lenger er fordi forpliktelsene dine ikke forsvinner av den grunn. Jeg har oppdaget det selv, det er ikke kult i det hele tatt. Er man syk, må man lese 16 timer dagen etterpå i stedet for 8. Fett.

Jeg synes vi burde innføre mer positive sykedager, men da kan vi risikere å bare kunne være syke i ferien. Så da tror jeg heller vi burde spise vitaminer!

Malene 27. oktober 2008 kl. 21:13  

Jøpp.. Den dårlige samvittigheten gnager i bakhodet -- "må lese, må ta igjen, ligger etter, fort fort".

Positive sykedager hadde vært fint. Liker den tanken. Men det er jo sjelden man blir syk når man faktisk har tid til det..

Og VitaMineral-boksen min ser på meg med et hånlig smil.. (har ikke rørt den på to måneder, og nå har det straffet seg).

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP