Radiologer må ha god timelønn..

>> tirsdag 27. oktober 2009

I dag har jeg vært og tatt røntgen av av føttene. Hvorfor?
Vel, kort sagt; lilletærne mine er "vridde", sånn ca 90 grader, slik at "knoken" til lilletåa ligger ut mot utsiden av foten. Ikke særlig vondt, men det tror jeg endrer seg når jeg blir 50-60 år. Så i stedet for å vente til da er det jo bedre å gjøre noe med det mens jeg er ung og frisk og har fungerende skjelett. Men før den tid så må det en konsultasjon til, og for å få det så må spesialisten vite hvordan føttene mine ser ut innvendig. Derav røntgenfotografering.

Etter en 10 minutters rundtur på Ullevål Universitetssykehus (herregud så stort det er der!) fant jeg endelig fram til inngang 6A - og hvilken idiot er det som legger inngangene i rekkefølgen B, C og A?! I tillegg til å legge inngang A innerst, bak varelevering og søppeltømming?

Uansett!
Jeg fant fram.
Bilder ble tatt.
210 kroner i egenandel for noe som tok knappe to minutter.
Regner man på det er det 6300 kroner i timen.
Kanskje det var radiolog jeg skulle ha blitt?


Jeg er fullt klar over at timelønnen ikke regnes på denne måten, men man må nesten se det komiske i dette.. Det var innmari mye styr for bare to minutters "undersøkelse".

2 kommentarer:

Helga 1. november 2009 kl. 21:45  

Men så er det jo kult med røntgen da! Antar det bare er illustrasjonsbilde, eller fikk du med bilde av foten din?

Malene 1. november 2009 kl. 23:05  

Ja, det er spennende! Gleder meg til å lære om det på studiet :)

Mhm, det er bare et illustrasjonsbilde. Tror ikke jeg får se bildene engang.. men det hadde vært kult :)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP