Møkkahjerne..!

>> torsdag 1. oktober 2009

Grrmph!

Tidligere i høst så ble jeg drittlei av å lese. Side opp og side ned. Bare svart tekst overalt, med noen vilkårlige bilder her og der (også i svart/hvitt). Da lengtet jeg etter å gjøre noe håndfast. Jeg lengtet etter å skrive notater. Føle at jeg laget er produkt ut av det jeg holdt på med. Det at det ble gule markeringsstreker i bøkene mine ga ikke lenger en "jeg er flink"-følelse.

Nå sitter jeg og skriver notater. Og jeg er drittlei. Nå lengter jeg etter å lese. Bare sitte og la den gule tusjen fare over sidene, og føle seg flink over hvordan man luker ut det som er viktig fra resten av røkla.

Takk, kjære hjerne, for at du klarer å bestemme deg!

Det eneste som mangler nå er at når jeg skal begynne å lese notatene mine så vil jeg heller skrive notater. Skulle ikke forundre meg.

2 kommentarer:

Eivind M. 1. oktober 2009 kl. 17:54  

Jeg tror konklusjonen må være at det å være student er grusomt :) Er bare å glede seg til nanowrimo!

Malene 1. oktober 2009 kl. 21:59  

Jepp, spesielt når det nærmer seg eksamen. Problemene oppstår gjerne når jeg innser at jeg må huske alt detta her..! :P

Joa, men nå er jeg ennå ikke sikker på om det blir NaNo på meg i år.. Har -ingen- story (ikke at det stoppet meg i fjor), så jeg får se :) Kommer også litt an på hvor vanskelig farmakologi og toksikologi er.

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP