Mye rart med sukker på - en oppsamlingspost

>> tirsdag 7. april 2009

Er visst noen dager siden jeg skrev et innlegg her på bloggen min, og jeg tilgir meg selv med tanke på hvor mange baller jeg har hatt i luften de siste ukene. Det hele begynte da jeg fikk denne beskjeden om at badet mitt skulle rives opp, og at jeg måtte flytte ut. Dette kom da midt oppi eksamenslesinga mi, og hvor fantastisk er det ikke å pugge hypersensitivitetsreaksjoner samtidig som man lurer på hvor man skal gjøre av seg? Ikke veldig fantastisk. Én uke gikk bort med bekymringer, worst case-scenarioer, angst, depping, og regelrett surmuling. Heldigvis (heldigvis!) hadde jeg allerede gjort en god jobb med forberedelsene til eksamen, og hadde råd til å ta meg "lesefri" den uken.

Den store sjokkdagen var da jeg fikk bekreftet fra huseier at jeg ikke kunne bo i leiligheten. At jeg måtte ut. Og det innen 1-2 uker. Da bar det avgårde til Bjølsen studenby i full fart etter en kjapp og uoversiktlig sjekk av bussruter og -tider, bare for å finne ut av at resepsjonen var flyttet til SiOsenteret på Blindern (hvor jeg var da jeg fikk beskjeden). Så da var det bare å rase tilbake igjen i håp om at den ene ledige hybelen fortsatt var tilgjengelig når jeg kom fram. Det var den. Gudskjelov!

Det ordnet seg, hybelen ble min, og nå gjaldt det å lese til eksamen samtidig som man måtte begynne å planlegge flytting. Lettere sagt enn gjort. Men eksamen gikk overraskende bra. Mye bedre enn jeg hadde fryktet, og jeg er rimelig sikker på at jeg står. Hva karakteren blir gjenstår å se, men jeg blir misfornøyd om jeg ikke får en C i det minste (selv om det helst er B eller A jeg vil ha.. men en C kan jeg leve med).

Første flyttelass ble gjort for to dager siden, og resten flyttes på skjærtorsdag. Og her kommer den morsomme delen. Hybelen jeg har fått inkluderer deling av kjøkken og bad med én person, og denne personen virker ikke så ryddig av seg. Så... jeg har allerede søkt om intern overflytting til en ettroms (fortsatt på Bjølsen), og det er i skrivende stund to ledige ettroms'er på Bjølsen. Så.. kanskje er muligheten for å flytte (igjen) med en gang ganske stor. Man må jo nesten bare se humoren i det her. Jeg har ikke en gang kommet meg inn i den nye hybelen før jeg nærmest flytter inn i en ny.. Jeg gjør jo ikke annet enn å flytte. Men får jeg denne ettroms'en, så flytter jeg ikke på meg igjen før 2013!

Krysser fingrene for at det blir en ettroms på meg, selv om tanken på ny bærerunde ikke frister veldig. Men det positive denne gangen er jo at det er på samme område. I verste fall må jeg bære tingene til motsatt ende av studentbyen, og det er jo ikke sååå ille.

Gleder meg til å få roet meg ned.

4 kommentarer:

Christine 7. april 2009 kl. 20:39  

Jeg vil bare allerede nå nevne at når du flytter til ettromsen din så er jeg dessverre på fjellet. Dårlig timing, ass..

(Neeeeida, jeg er vel ikke det. Min hjelp kan enkelt kjøpes med noen beskjedne bestikkelser;)

Malene 7. april 2009 kl. 20:50  

Hehehe, fjellet du :P Ute og går på langrenn også da eller? :P Hihi!

Apropos bestikkelser, hvordan høres dette ut: filmkveld, øl og snacks i den (eventuelt) nye ettromsen, og kaffe på Blindern ;) Jeg spanderer ;D

Christine 9. april 2009 kl. 22:33  

Man, bra bestikkelse! Jeg får snart Twilight i posten (guilty pleasure!), så vi kan være teite og jentete og like den selv om vi egentlig ikke liker den altså.

Men nå skal jo jeg også flytte, så da burde jeg jo egentlig bestikke deg også for å hjelpe meg... Såååå da er det vel ingen annen løsning enn å ta en filmkveld med øl og snacks hos meg også da, også var det en kaffe? Flytting er sannelig sosialt;)

Malene 15. april 2009 kl. 23:50  

Dobbel filmkveld er jeg 100% for :) Hehe, ekstremt sosialt, spesielt når den ene av oss vil gjøre alt for å slippe å sitte hjemme :P

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP