Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig?

>> mandag 14. september 2009

Beklager den lille bloggtørken. Skal skjerpe meg ;)

Sitat fra en kunde, nei vent, det var tre av dem, sammen, da de skulle ha kylling;
Jeg skal ha halve av den hele, og hele av den halve.

Malene blir bare stående og glane, med munnen halvveis åpen. Hva faen?
Halve av den hele, og hele av den halve..? Ørrr... hæh?

Det viste seg at de skulle ha to halve kyllinger (men så SI det da!!). Nå som jeg har reglen deres skriftlig, hvor jeg kan analysere den, ser jeg at det er en viss logikk i dette, men hva pokker er vitsen med å gjøre det så komplisert? Jeg syntes ikke det var festlig.

3 kommentarer:

Christine 20. september 2009 kl. 17:48  

Rett gjerne på meg her, men kunne han ikke i teorien ha snakket om den samme halvdelen? Altså sånn at resulatet blir at han bare får en halv? Så logisk sett har han kanskje et poeng, men det er hvertfall ikke åpenbart hva han vil..

Malene 20. september 2009 kl. 21:43  

Jo, det kunne vært ment på den måten også. Hvilket gjør det bare mer forvirrende. Dustemenn.

Mari 26. september 2009 kl. 17:08  

Malene, dette syns jeg du skulle tatt med det smil! Hvorfor har folk som jobber i butikk så lite humor?



;)

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP