Jeg føler meg lurt..

>> mandag 4. mai 2009

Av en eller annen grunn (les: skole og flytting, samt latskap) har jeg skrevet veldig lite den siste tiden. Foruten flyttinga så har jeg jo ikke vært sånn kjempeopptatt. Ikke kan jeg skryte av noe særlig studering heller - har ikke akkurat kommet i gang for å si det sånn, forrige eksamen sitter for godt i tror jeg..
Så hva har man brukt kveldene til den siste tida? Jo, det har seg sånn at jeg for noen år tilbake kom over mangaserien InuYasha som jeg begynte å lese. Det var inntil jeg oppdaget at det var over 50 volum (56 for å være korrekt, hvor hvert volum kostet ca. 100 kroner, og det blir litt penger av det...). Så jeg sluttet. Motvillig. Etter 15 volum eller noe i den duren (grøss, 1500 kroner på manga..).

Men! Før påske, litt usikker på når, fant jeg ut at denne serien var publisert som anime (manga som film, eller i dette tilfellet episoder). Etter mye knoting i begynnelsen med episoder delt opp i tre deler av gangen på YouTube, fant jeg en nettside som hadde alle svimlende 167 episoder, nesten to og en halv dag med "underholdning", lagt pent i kronologisk rekkefølge. Det er ikke å skyve under en stol at jeg ble bitt av basillen. Men hva var vel ikke mer genialt enn dette? Jeg ville jo lese ferdig serien som jeg en gang begynte på, og ikke bare fikk jeg den servert filmatisert, men det var også gratis! Bedre ble det ikke!

For omtrent et kvarter siden så jeg ferdig episode 167. Med nerver i høyspenn kastet jeg stadig vekk blikket ned på minuttelleren som begynte å komme farlig nær 20 minutter uten at det hadde skjedd noe nevneverdig som ville tyde på en avslutning. Det var ved de siste fem minuttene at jeg innså at jeg hadde blitt lurt. Lurt til å tro at det skulle være så enkelt. I denne verdenen er det jo ingenting som blir servert på sølvfat. Hmph! Siste episode var så absolutt ingen "siste episode".. Siste episode var bare så langt som produsentene hadde kommet fordi de hadde tatt igjen Rumiko Takahashi (hun som laget InuYasha) på et tidspunkt. Så de stoppet opp. Eller som ulike nettsider kaller det; "they cancelled the show".

Etter det jeg har forstått er serien nå ferdigskrevet/-tegnet, men fortsatt er det ingen tegn til noen fortsettelse på animefronten. Så jeg har to valg:
1. Smøre seg med tålmodighet (og kanskje få gjort noe studierelatert) uten å ane når jeg kan begynne å forvente en ny episode.
2. Finne ut hvor i mangaserien episode 167 er, og kjøpe de resterende volumene...

Må si det passet uuuutrolig bra å bli hekta på denne serien igjen nå. Ha'kke tiiid! Urk..
InuYasha har ført til noen sene kvelder i det siste. Bare se nå, klokka er allerede kvart over ett på natta. Siden jeg allerede er i senga får det bli "på tide å slukke lysa". Go'natt!

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
free hit counter

  © Blogger template Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP